25 noiembrie 2010

Hering marinat

Văd că se poartă blogurile culinare... Al meu nu e dar, cine ştie,  poate devine.

Pentru că lumea din jurul meu ştie că mă pasionează bucătăreala şi pentru că suntem într-un post cu dezlegări la peşte, m-am gândit să postez o reţetă pe care o am de la tatăl meu.

Aşadar, heringul marinat:


4 bucăţi de hering ( cam1 kg.),
300 ml apă,
150 ml oţet,
50 ml ulei,
2 foi de dafin,
10 boabe de piper,
5 boabe enibahar,
1 ceapă mare,
3 linguriţe sare,

Toate ingredientele cu excepţia peştelui se pun la fiert până dau în clocot.
Peştele se curăţă, se decapitează şi se taie rondele groase de 1,5 cm (fix). Se aşează într-un castron prevăzut cu capac, dar încă nu se pune capacul...
"Fiertura" se răceşte şi se toarnă în castronul cu peşte. Se dă la frigider pentru 4-5 zile, timp în care se amestecă de 1-2 ori pe zi.

Poftă mare!

Niciun comentariu: